top of page
חיפוש

עשרת הדיברות לירידה במשקל

עודכן: 3 בדצמ׳ 2022

לפניכם 10 כללים בסיסיים, שמירה על כללים אלו תוביל אתכם לירידה במשקל בדרך מאוזנת ובריאה, וכן לשמירה על המשקל החדש שהושג.




1. פעילות גופנית לאורך כל היום – פעילות גופנית איננה רק לנעול נעלי ספורט ולצאת להליכה של שעה או למכון הכושר, בחיי היומיום שלנו יש הרבה מקום לשילוב של פעילות גופנית התורמת לשיפור הבריאות, לתחושה אנרגטית וגם לירידה במשקל: הליכה לקניות, לחוגים עם הילדים או לסידורים, עבודות בית, עליה במדרגות במקום במעלית, עמידה בזמן שיחת טלפון במקום לשבת, טיול עם הכלב, לחנות רחוק יותר בעבודה ועוד. כל הפעולות הללו מגבירות את הוצאת הקלוריות היומית ותורמות לירידה במשקל.


2. שתיה מספקת- חשוב לשתות לפחות ליטר וחצי של מים ליום, המים מעודדים תחושת שובע, מונעים תחושת עייפות וכאבי ראש. מסייעים לפעילות תקינה של מערכת העיכול, משפרים את מראה העור ועוד.

3. שיגרה – כדאי וקל יותר למצוא את שגרת התזונה המתאימה לכם. שגרה זו יכולה בהחלט להשתנות בין ימי השבוע השונים או בין עונות השנה, אך שגרה קבועה תהפוך את אורח החיים הבריא לכזה שתתמידו בו לאורך זמן.

4. ארוחת בוקר – בהחלט לא חובה לאכול ארוחת בוקר. אך ישנם מצבים, כמו לאחר ניתוח בריאטרי שארוחה זו הופכת מרשות לחובה.

5. צרכנות נבונה – כאשר עורכים קניות, עדיף להיצמד לרשימה מוכנה מראש. כך תשמרו על התקציב ותקדמו את הצלחת התהליך שלכם. שמירה על בית בריא לכם ולכל המשפחה.

6. שאריות לפח – בסיום הארוחה מומלץ לפנות את הצלחות ולזרוק את השאריות לפח, אכילת שאריות ( במיוחד של הילדים) תורמת לנו קלוריות מיותרות שאנחנו לא צריכים.

7. אכילה איטית – כדאי שהארוחה תימשך כ 15-25 דקות, אכילה איטית תורמת להנאה מהמזון ומעודדת את ההקשבה לתחושת השובע בגוף. אכילה איטית והקפדה על לעיסה יסודית חשובים מאוד לתהליך העיכול של המזון.

8. עצרו לפני ששבעתם – כדאי להפסיק לאכול מיד כשחשים תחושת שובע, גם אם נשאר עוד מזון בצלחת, כאשר ממשיכים לאכול ולא מקשיבים לתחושת השובע גורמים להתרחבות וגדילה של נפח הקיבה, לאכילת יתר שאנו לא צריכים וכן לתחושת כבדות ועייפות לאחר הארוחה.

9. המטבח סגור – אל תרשו לעצמכם ללכת הלוך ושוב למטבח ולקחת נשנושים, איכלו ארוחות מסודרות ואם רעבים או מתחשק משהו, ואי אפשר לוותר, הכינו לכם מנה הנראית לכם מספיקה ונכונה ואיכלו רק אותה ודי.

10. בלי קיפוח בקינוח – כאשר מוגש קינוח טעים, הסתפקו במחצית ממנו, או חילקו אותו עם אדם נוסף , כך לא תרגישו מקופחים ותחסכו חצי מהקלוריות.

חשוב לזכור שירידה איטית והדרגתית במשקל בשבוע מבטיחה צמצום של רקמות השומן בגופנו תוך שמירה מקסימלית על מסת השריר. דיאטות "כאסח" למינהן, גורמות אכן לירידה מהירה במשקל, אך הן אינן בריאות ואינן מומלצות. דיאטות אלו מעודדות עליה חוזרת במשקל, ואפילו למשקל יותר גבוה ממה שהתחלנו, היות והן גורמות לתחושת חסך, מעלות את רמת הסטרס, פוגעות במסת השריר, ובחילוף החומרים ( מטבוליזם) הבסיסי של הגוף.


\


14 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page